Aktuality
zpětNovinky ze školy
- Za ZŠ a MŠ Velká Losenice Mgr. Marie Dobrovolná a Mgr. Petra Pazourová
- 25.11.2020
Vážení čtenáři,
podzim se hlásí v celé své síle a my jej v současnosti prožíváme s distanční výukou. Stejně jako jaro letošního roku, tak i podzim se do naší mysli zapíše vzpomínkou na tuto netradiční výuku.
Prvním pozvolným krokem k normálu byl návrat žáků 1. a 2. tříd, které se do školy vrátily 18. listopadu. V době termínu uzávěrky Novinek je plánován návrat žáků celého I. stupně a II. stupně rotačně od 23. listopadu. Jelikož nikdo z nás neví dne ani hodiny, budeme doufat, že tomu tak opravdu bude.
Je za námi první čtvrtletí školního roku, proběhlo zhodnocení výsledků žáků z prezenční a distanční výuky a také třídní schůzky, které byly netradičně, a to online. Pro pedagogy i rodiče to byla novinka. Rodiče se svým dítětem měli možnost se spojit s třídním učitelem přes MS Office Teams v rezervovaném termínu.
Nyní krátké zhodnocení podzimní distanční výuky, kterou jsme po uzavření škol započali v polovině října. Oproti jaru lépe a s větším usnadněním pro žáky, jelikož vyučovací hodiny probíhaly prostřednictvím videohovorů, ve kterých byla daná látka žákům vysvětlena a pedagogové získávali lepší zpětnou vazbu o jejich aktivitě. Zvolili jsme platformu MS Office Teams. Dle hodnocení žáků nynější distanční výuka byla pro ně snesitelnější, s pedagogem byli v kontaktu face to face prostřednictvím webových kamer, vyhovoval jim zredukovaný rozvrh, neboť ve zbývajícím čase, kdy neprobíhaly hodiny online, zpracovávali zadané úkoly a vzdělávali se individuálně.
Je nutno podotknout, že tato nepříznivá situace ve spojitosti s uzavřením škol si žádala větší nároky na žáky. Proto pedagogové často apelovali, aby samostudium nepodceňovali, aby k získávání znalostí přistoupili svědomitě a snažili se uvědomit, že se vzdělávají hlavně kvůli sobě. Zda tomu opravdu tak bylo a bude, ukáže čas.
Všem rodičům, kteří věnovali čas vyplnění dotazníku, moc děkujeme za spolupráci. Těší nás, že jste distanční výuku v tomto období vnímali převážně velmi pozitivně. Stejné ohlasy máme i od žáků samotných. Snažili jsme se nastavit výuku na dálku tak, abychom co nejvíce udrželi žáky ve školním režimu a zároveň co nejvíce ulehčili rodičům. Je nám jasné, že byla nutná i jejich podpora. Velký rozdíl byl i v podpoře menších a starších dětí, stejně tak dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Velmi oceňujeme!
Jsme rádi i za vaše podněty, kterými jsme se opravdu důkladně zabývali. Po zvážení, zda vyjít vstříc jednotlivým připomínkám nebo se řídit vyjádřením většiny, jsme se rozhodli do nastavení distanční výuky nezasahovat a ponechat stávající režim.
Na závěr patří pochvala všem těm žákům, kteří odevzdávali nejen to, co měli povinné, ale nad rámec plnili i dobrovolné úkoly, čímž byli náležitě oceněni výbornou známkou.
Co se v listopadu událo u našich nejmenších?
Provoz MŠ po celou dobu nouzového stavu byl beze změn. Přesto se někteří rodiče rozhodli, že si své děti ponechají doma. Pokud se jednalo o předškoláka, bylo mu umožněno v rámci distanční výuky zapojit se do právě probíhajících témat. Byly jim připraveny nejen pracovní listy, ale i nabídka pracovních, tělovýchovných činností, pohádky, básničky apod. Za zvýšených hygienických podmínek se děti zúčastnily divadelního přestavení Jak Rarášek chtěl odnést Bětku do pekla. Ve školce jsme oslavili svátek sv. Martina. Děti si modelovaly, upekly martinské rohlíky, připomněly si pranostiku, legendu o sv. Martinovi, okovaly si koníka a postavily komín.
Pomalu se blíží adventní čas, proto se zkusme i v této nepříznivé době naladit na blížící se svátky klidu. Věřme, že dobré zdraví a optimismus nás neopustí.